Årsmøtet 9. Juni


Postet

av

Årsmøtet er satt 9 juni kl 18:00

Avholdes i klubblokalene.

 

 

ÅRSMØTETS AGENDA

Årsmøtet skal:

1. Godkjenne de stemmeberettigede.

2. Godkjenne innkallingen, sakliste og forretningsorden.

3. Velge dirigent, sekretær1 samt to representanter til å underskrive protokollen.

4. Behandle idrettslagets årsmelding, herunder eventuelle gruppeårsmeldinger.

5. Behandle idrettslagets regnskap i revidert stand2.

6. Behandle innkomne forslag og saker.

7. Fastsette medlemskontingent.

8. Vedta idrettslagets budsjett.

9. Behandle idrettslagets organisasjonsplan3.

10. Foreta følgende valg:

a) Leder og nestleder

b) tre styremedlemmer og to varamedlemmer

c) øvrige valg i henhold til årsmøtevedtatt organisasjonsplan, jf. § 11 pkt. 9.

d) 2 revisorer

e) Representanter til ting og møter i de organisasjoner idrettslaget er tilsluttet.

f) Valgkomite med leder og 2 medlemmer og 1 varamedlem for neste årsmøte.

1 Sekretæren(e) behøver ikke å være medlem i idrettslaget.

2 Regnskap og budsjett for idrettslag som er organisert med grupper/avdelinger, skal omfatte henholdsvis regnskapene og budsjettene for disse, og skal følge oppsettet i Idrettens kontoplan.

3 Organisasjonsplanen skal regulere idrettslagets interne organisering. Minimumsinnholdet i en organisasjonsplan er oversikt over tillitsvalgte i tillegg til styret og de andre lovfestede tillitsverv.

Leder og nestleder velges enkeltvis. De øvrige medlemmer til styret velges samlet.

Deretter velges varamedlemmene samlet, og ved skriftlig valg avgjøres rekkefølgen

i forhold til stemmetall.

Ved valgene skal det velges kandidater/representanter fra begge kjønn. Sammensetningen

skal være forholdsmessig i forhold til kjønnsfordelingen i medlemsmassen i idrettslaget,

dog slik at det skal være minst to representanter fra hvert kjønn. I grupper, råd og utvalg

m.v. som består av 2 eller 3 medlemmer skal begge kjønn være representert.

Valgene skjer etter bestemmelsene i NIFs lov § 2-11

 

MVH Styret